Natural running, POSE run, chi run, barfodsløb…

Kært barn har mange navne, men i min verden er hovedtanken den samme – at bruge kroppen bedst muligt for at opnå den bedst mulige funktion.

Efter vi i mange år har fået fortalt at vi skal lande på hælen og rulle fremover foden – helst gerne med så lange skridt som muligt, er der nu endelig et fornuftigt og rationelt modsvar.

Utallige analyser hos de forskellige skofirmaer peger på vægtbelastning der stiger op mod 5 gang sin egen kropsvægt… per skridt vel at mærke.

Tag din vægt, gang med 5 …
Gang op med …. lad os sige 1000 skridt per kilometer og så vil ordet slankekur formodentlig poppe op på din interne skærm.

Men stop lige en gang, det er ikke din VÆGT, men din belastning vi skal have ændret.
Når du tager lange skridt og lander på hælen FORAN din krop, så prøv at trække en streg fra hælen , langs dit udstrakte ben og op imod hoften…
Hvilken retning peger den pil i ?
Og så prøv at tænk på hvor mange kg du belaster med…

Tænker du også: Det må kunne gøres bedre?

Så kig ind og få foretaget en biomekanisk analyse af din løbestil, find ud af hvordan DU kan forbedre dig og dermed nå DIT mål.

2 gange af ca. 30 minutter – 500 ,-

du bestemmer selv hvor lang tid der går imellem eller sagt på en anden måde, hvor meget du vil arbejde med din teknik før vi følger op.

Efterfølgende opfølgning: 250,-